knabstrupper
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
september 10, 2010, 08:20:43 am

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
4552 inlägg i 706 ämnen av 1565 Medlemmar
Nyaste medlemmen: DrEurope
* Startsida Hjälp Kalender Logga in Registrera
knabstrupper  |  Ridning och körning  |  På NH vis (Moderator: Argus)  |  Ämne: Jag har en rumpa… 0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Underrätta via e-post Skriv ut
Författare Ämne: Jag har en rumpa…  (läst 427 gånger)
Kiara
Hero Member

Antal inlägg: 1594

Där våldet tar vid tar konsten slut

Visa profil Hemsida
Jag har en rumpa…
« skrivet: november 16, 2006, 15:54:49 pm »

Som ni alla vet så har jag börjat på gym, och spinning på måndagar och i måndags hittade jag fyra muskler som jag inte hade en aning om att jag ägde. Det är ju frid och fröjd men Athena hon blev ju inte såld i somras och nu har jag fått mig ett ryck, jag åkte till höks och köpte deras nya bett lösa träns och kom på att fram tills Ametist är visad på premiering så ska jag ha kvar Athena och bara ha barnsligt kul med henne. Så nu senaste veckan så har ”tanten” ridigt barbacka och utan träns och det var lika kul som förr när man var barn och bus red och jag tror Athena tycker det är kul också………så nu har jag hitta fler muskler som jag trodde förtvinat för all evighet. Athena fattar nog inte riktigt vad matte syssla med men kul har vi och det bett lösa får henne att verkligen söka sig neråt och använda ryggen så i morgon ska hon också få ledigt för där börjar det komma nya ryggmuskler också. Det måste se fruktansvärt oseriöst ut men hon går i form och vi har kul.
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
Vad önskar ni er i julklapp?
« Svara #1 skrivet: november 21, 2006, 06:24:42 am »

Igår var jag nog inte riktigt klok, först red jag Athena (barbacka) och så bra som hon gick i går var det längesen hon gick, riktigt kul och mycket rumpträning för mig. Sen var det ju måndag, på måndagar då spinner man och vet ni vad, när passet närmade sitt slut och vi just var på väg upp för sista ”uppförsbacken” då far tanken genom mitt huvud, man kanske ska spinna två gånger i veckan. Jag får nog önska mig ett par cykel byxor i julklapp, men först vill jag ha ett par nya snygga ridbyxor  Wink

Loggad
ulira
Full Member

Antal inlägg: 133

Visa profil Hemsida
SV: Jag har en rumpa…
« Svara #2 skrivet: november 22, 2006, 14:55:14 pm »

Ja, för min del skulle jag gärna vilja ha en häst i julklapp, men eftersom jag har önskat det sedan jag började rida(på 1800-talet)så börjar så sakta inse att ingen kommer att ge mig någon. Man kanske kan ge sig själv en julklapp?Huh??
Tongue
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: november 22, 2006, 14:59:14 pm »

Jo vist men ska du ge dig en häst ska det vara en knabstrupper, lova det  police

Min första ponny fick jag i julklapp 1978 var det Wink jag fick Ametist i 40 års present och Kiaras föl tänkte jag ge till min man nästa år då han fyller jämt Wink men han vet inget  Lips Sealed
Loggad
ulira
Full Member

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: november 22, 2006, 15:04:31 pm »

Hm, undrar varför jag inte fick någon när jag fyllde 50 Huh
Jo, visst är det en knabstrupper jag vill ha. Jag har beställt en av Johanna Zwenson, men den tycks inte vara på gång än..... Wink
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: november 22, 2006, 15:06:27 pm »

Din man väntade nog inte föl  angel
Loggad
Kristin Engerstrom
Sr. Member

Antal inlägg: 445

Visa profil Hemsida
« Svara #6 skrivet: november 22, 2006, 21:26:20 pm »

Hmm Eva, jag har oxå en fölunge på gång, efter Yildirim.... vore inte det nåt? Du var ju förtjust i henne när hon var föl Wink
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: november 23, 2006, 07:31:28 am »

Oj, vilket erbjudande det måste du ju ta så nära jul, det är ju nästan som en julklapp Grin
Loggad
ulira
Full Member

Visa profil Hemsida
« Svara #8 skrivet: november 23, 2006, 07:57:56 am »

Jo, hon är riktigt fin!!! Fast jag vill ju ha den där avkomman efter Conetti med 10 på trav som tydligen aldrig kommer att finnas.... Wink
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: november 23, 2006, 08:04:40 am »

Oj, det var inte dåliga krav det Shocked lycka till Kiss  men om det blir ett sto föl Wink så kan du ju fixa det fölet så det kommer om fyra år  Tongue
Loggad
ulira
Full Member

Visa profil Hemsida
« Svara #10 skrivet: november 23, 2006, 08:22:04 am »

Jo visst borde kanske skaffa ett avelssto för att producera den utopiska avkomman själv Wink Det kanske blir en bra häst till mina barnbarn.....  Undecided Det är nog bara att inse att jag borde satsat på detta något tidigare i livet.... Grin
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #11 skrivet: november 23, 2006, 08:37:37 am »

Jag ska inget säga, jag har ju inte slutat rida ponny än  Roll Eyes
Jag tror nog att det skulle vara enklare att skaffa ett sto och själv producera drömhästen och det är ju resan som är det roliga Grin mina fyra år i väntan på Ametist, dom små målen som läggs till varandra jag ångrar inte en sekund och får Kiara en hingst då kommer jag att gör om resan mot en hingst till sen får man se hur länge man orkar och jag hoppas mina barnbarn kommer att tycka mer om hästar än mina barn laugh
Loggad
ulira
Full Member

Visa profil Hemsida
« Svara #12 skrivet: november 27, 2006, 15:44:39 pm »

Nu kanske jag har hittat min idéalhäst Huh Tyvärr är den något ung, 1,5 eller 2,5 år... Låter väldigt lockande i alla fall. Måstenog titta på dem åtminstone. Får väl ge den ni present till mig själv... Wink
Loggad
Kiara
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #13 skrivet: november 27, 2006, 15:53:59 pm »

Vad kul då kommer vi i samma fas med våra unghästar Ametist är 2,5 år Grin klart du ska köpa den och ge den till dig själv, då får man vad man vill ha. Bestäm dig fort så vi får veta vad du fick av tomten i julklapp Smiley
Loggad
ulira
Full Member

Visa profil Hemsida
« Svara #14 skrivet: november 27, 2006, 17:25:56 pm »

Nja, till julklapp blir det inte. Det finns två 1,5-åringar o en 2,5-åring o jag måste nog verkligen kolla om någon av dem motsvarar mina förväntningar. En kan jag utesluta direkt för den är enfärgad(fux), men någon av de andra kanske....  Wink Får väl se när jag får tid att titta på dem.  Grin
Loggad
Starsbest
Newbie
*

Antal inlägg: 1

Visa profil
Jag har en rumpa…
« Svara #15 skrivet: juni 01, 2009, 19:21:05 pm »

The nice message
Loggad
Sidor: [1] Gå upp Underrätta via e-post Skriv ut 
knabstrupper  |  Ridning och körning  |  På NH vis (Moderator: Argus)  |  Ämne: Jag har en rumpa… « föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP knabstrupper | Drivs med SMF 1.0.9.
© 2001-2005, Lewis Media. Alla rättigheter förbehållna.
Svensk översättning: Daniel Hofverberg
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!